הפקת אירועים > הפקת אירוע ברית מילה בקלות וביעילות
 

הפקת אירוע ברית מילה בקלות וביעילות

אחד האירועים שאנו נדרשים להפיק במהלך החיים, ואין מנוס מלהתמודד עם המטלה, זהו אירוע ברית מילה או בריתה. כל זוג מגיע לשלב החשוב בחיים בו נולד תינוק חדש שמצטרף למשפחה, וכתוצאה מהגעתו המשמחת אנו נדרשים להפיק אירוע ולחגוג עם בני המשפחה והחברים את המאורע המשמח!
 
אירועי ברית מילה או בריתה, מתאפיינים בכמה סממנים ייחודיים שאינם מתקיימים בכל אירוע משפחתי אחר. מדובר בתקופה טעונה ומורכבת מאוד: היולדת עדיין מחלימה מהלידה, זמן הלידה אינו ידוע מראש ואירוע ברית מילה חייב להתקיים כעבור שמונה ימים מרגע הלידה, לטובת האירוע אנו נדרשים למצוא - אולם אירועים, מוהל, לשלוח הזמנות, לסגור תפריט, והכל חייב להיעשות בפרק זמן מאוד קצר ומצומצם, שממילא מחייב אותנו בטיפול מהיר שנוגע בהמון פרטים נוספים שלאו דווקא קשורים לאירוע הברית עצמו!
 
ברגע הלידה, הרגע שאנו מחויבים להתפנות ולטפל גם בהפקת האירוע, מציאות החיים משתנה מן הקצה אל הקצה ונדרשת לכך הכנה מקדימה מכל מיני בחינות, לרבות הכנת הבית לקראת התינוק החדש והתנסות בדברים חדשים שלא עשינו בעבר – החלפת טיטולים, הנקה ושאיבת חלב, חקר ומידע בנוגע לשלבי ההתפתחות של התינוק, ועוד המון פרטים חשובים שעלינו לדעת כיצד לבצע אותם בצורה הטובה ביותר. במהלך תקופה מורכבת זו הדבר האחרון שבא לנו להתעסק איתו זה – הפקת אירוע משפחתי.
 
למזלנו הרב יחד עם הנגישות הרבה שמציע לנו עולם האינטרנט בתחומים רבים ושונים בחיים, המשימה המורכבת של הפקת אירוע ברית מילה או בריתה יכולה להפוך לדבר קל, מהיר ויעיל, ללא השקעת מאמצים ואנרגיה מרובים בנושא.
 

אז איך עושים את הזה ?

 
נפרט כמה דרכים להפקת אירוע ברית מילה או בריתה בצורה קלה ויעילה, כדי לעזור לכם להבין זאת לעומק.
 

מדריך להפקת אירועי ברית מילה ובריתה

 
שלב ראשון:
ראשית עליכם להבין את סדר גודל האירוע שעליכם להפיק, כך תוכלו לרדת לפרטי פרטים ולהוציא לפועל את קיומו של האירוע בקלות מרובה. בכל מקרה, כאשר מדובר באירוע ברית מילה או באירוע בריתה, מסגרת האירוע עומדת תחת ההגדרה של – אירוע קטן. אך גם באירועים קטנים ישנה חלוקה שעל פיה נקבעים השלבים לתכנון והפקת האירוע. אירוע שכולל 100 איש ופחות יכול להתקיים גם במסעדה לאירועים קטנים וגם באולם אירועים קטן, וברגע שמדובר באירוע שכולל מעל 100 מוזמנים מגוון האפשרויות שלכם הולך ומצטמצם. אז השלב הראשון לתכנון והפקה של אירוע ברית מילה או אירוע בריתה זה – קביעת גודל האירוע מבחינת כמות המוזמנים שתרצו באירוע.
 
שלב שני:
עליכם לקבוע את מסגרת התקציב שעומד לרשותכם לטובת הפקת האירוע. לפי מסגרת התקציב, ביחס ישיר לכמות המוזמנים שעליה החלטתם, תוכלו להעריך את מחיר המנה שיהיה עליכם לשלם לאולם האירועים או למסעדה שבהם תערכו את האירוע. ניתן למצוא מקומות לברית שמציעים מחיר של 75 ₪ למנה וניתן למצוא מקומות לברית שמציעים 150 ₪ למנה ויותר. השאלה היא מה טיב ואיכות המקום והתפריט שמוצע לכם, ובנוסף לכך המחיר יקבע גם בהתאם להליך המשא ומתן שתנהלו עם בעל אולם האירועים או המסעדה שבחרתם.
 
שלב שלישי:
עליכם להחליט על מיקום האירוע בפן הגיאוגרפי של הארץ כדי שלכל המוזמנים יהיה נוח להגיע בקלות. לדוגמא: במידה ואתם גרים בתל אביב ורוב האורחים שלכם מגיעים מאזור צפון הארץ, תרצו למצוא אולם אירועים לברית באזור צפון תל אביב ואתם יכולים להרחיק אפילו עד לכיוון הרצליה. אך במידה ורוב המוזמנים שלכם מגיעים מאזור הדרום, תרצו למצוא אולמות אירועים לברית שממוקמים במרכז או בדרום העיר, ותוכלו להרחיק עד לאזור חולון, בת ים, ראשון לציון והסביבה. בכל מקרה כדאי לשים לב שאולם האירועים שאתם בוחרים ממוקם על דרך ראשית והנגישות אליו קלה ואינה מצריכה כניסה אל תוך העיר ועמידה בפקקים.
 
שלב רביעי:
לאחר שקבעתם את כמות האורחים שאתם מזמינים לאירוע (גודל האירוע) ואת מסגרת התקציב שעומד לרשותכם, רק אז אתם יכולים להתחיל לחפש מקומות מומלצים לברית שעונים על הצורך שלכם ומאפשרים לכם לקיים אירוע ברית מילה או בריתה ללא הסיכון של הפסד כספי על האירוע! כאשר מדובר בהפקה של אירועים קטנים אפשר לייצר מצב שבו אתם לא מפסידים כסף ואולי אפילו מרוויחים מעט! הכל תלוי באופן התכנון של האירוע.
 
כאשר מדובר באירוע ברית מילה אתם לא יודעים מראש את התאריך שבו האירוע יתקיים, דבר שמצריך מכם פניה מוקדמת לכמה אולמות אירועים או מסעדות לברית, מהם תקבלו הצעת מחיר והם יסמנו אתכם ביומן האירועים שלהם כאופציה לאירוע! רק לאחר הלידה עצמה תוכלו לפנות לאותם מקומות שבחרתם לברית כדי לוודא שהם אכן פנויים באותו התאריך ושניתן לקיים בהם את האירוע. אז השלב השלישי הוא – פניה וקבלת הצעת מחיר מכמה מקומות לברית שעומדים במסגרת התקציב שלכם ותואמים את גודל האירוע שאותו אתם מתכננים להפיק!
 
את השלב השלישי בהפקת אירוע הברית אפשר לבצע בקלות רבה על ידי הפנייה לאתרים ופורטלים שמרכזים מקומות מומלצים לברית או לבריתה לפי אזורים גיאוגרפים שונים ובהתאם למקום המועדף עליכם לקיום האירוע. הרי לפניכם אתר מומלץ, בו תוכלו למצוא בקלות רבה אולמות אירועים מומלצים, מסעדות מומלצות או מקומות לאירועים קטנים . כמו כן, תוכלו למצוא באתרים מסוג זה גם מוהלים מוסמכים, אטרקציות, וכל דבר נוסף שנדרש לכם על מנת לקיים אירוע ברית מילה או בריתה מוצלחים!
 
שלב חמישי:
לאחר שפניתם למקומות שבחרתם כאופציה מומלצת ומתאימה לקיום האירוע וקיבלתם מהם הצעת מחיר (דבר שניתן לעשות במהירות ובקלות באמצעות שליחת מייל לאולם האירועים), עליכם להשוות את הצעות המחיר ולהבין מהי התמורה שכל אחד מהמקומות הללו מציע לכם – דבר שיצייר בפניכם במהירות מי מהמקומות מציע תמורה שווה ביחס לעלות ומי מהמקומות מציע תמורה פחות כדאית. מתוך רשימת הצעות המחיר שקיבלתם עליכם לבחור 4 אופציות מועדפות, ומתוך ארבעת האופציות המועדפות לפנות לשני מקומות ולתאם פגישה עם איש המכירות של המקום.
כדי לחסוך זמן ואנרגיה, כדאי כבר מראש לתאם את הפגישה לשלב הטעימות ובחירת התפריט - אחרי הכל זהו הפרמטר שיכתיב את היתרון ואת העדיפות של אולם לאירועים קטנים אחד על פני אולם לאירועים קטנים אחר, ובנוסף לכך הטעימות באולם האירועים הם שלב כייפי ומעבר להתקדמות שלכם בהפקת האירוע תוכלו ליהנות מיציאה זוגית מהנה שיכולה להפיג מתחים ולחץ מכל ההתרגשות שעוטפת אתכם לקראת התקופה החדשה בחייכם.
 
שלב שישי:
וידוא פרטים אחרונים וציפייה ללידה שעל פי התאריך שלה ייקבע המקום בו תקיימו את האירוע בפועל. הפרטים האחרונים שעליכם לוודא הם – סידור חנייה לאורחים, סגירת תפרטי אופציונאלי ליום האירוע, שריון תאריכים משוערים בהתאם ליום הלידה המשוער, סידור רשימת הכתובות של המוזמנים וטיפול בשליחת ההזמנות ברגע שתדעו את התאריך הסופי לאירוע, סגירת "סקיצת האולם" שהיא האופן שבו תרצו שהאולם יהיה מסודר ביום האירוע, קביעת כמות המלצרים והברמנים שיהיו נוכחים באירוע וכלולים במחיר שהוצע לכם, סגירת "ליין אפ" האירוע וקביעת התכנים שעל פיהם יתנהל האירוע (קבלת פנים, הקרנת מצגת, טקס החיתוך במקרים של ברית מילה עם מוהל וכו'..).
 
עליכם לוודא שכל הפרטים הנ"ל כלולים במחיר שהוצע לכם ושאין "הפתעות" ברגע האמת של קיום האירוע בפועל! וודאו מול בעל אולם האירועים או המסעדה שהשימוש במקרנים ובמסכים, בהגברה שדרכה תתנגן מוזיקת הרקע, המלצרים והברמנים, סידורים החנייה ואפילו שליחת ההזמנות לאורחים – כולם כלולים במחיר שהוצע לכם! דעו שרוב המקומות שמציעים את עצמם כמענה ושירות לטובת מקומות לאירועים קטנים דואגים לטפל בכל הפרטים הנ"ל והם ערוכים לכך בצורה יעילה שמטרתה לחסוך לכם זמן ואנרגיה יקרים!